יום שבת, 3 במאי 2014

171. ברווט 200 רביעי מועד ראשון עונת 2014

שלום,

הסיפור שלי של ברווט 200 הרביעי לעונת 2014, מועד ראשון.

המסלול זהה למסלול של ברווט 200 שנרכב החל משנת 2009, כלומר זו הפעם השישית במסלול הזה!

לאורי יש התחייבויות קודמות לתאריך הרשמי של הברווט.
אני רכבתי בשישי את רכיבת ימי הזיכרון ועצמאות, וגם לאורי לא הסתדר יום שישי, כך שיצא שרכבנו בשבת.
מסיבות שונות, הברווטים לא נמשכים עמוק לתוך השבת, אך בשל הנסיבות, הפעם חרגנו מהרגלנו.

התחלנו קצת מהר.
היתה רוח גב, וניצלנו את זה.

משרונה ירדתי מהר יותר מאורי, וחיכיתי לו ביבנאל.
העצירה באלומות היתה קצרה יחסית.
אני רציתי לצלם את הכנרת כשהשמש עוד נמוכה יחסית, ואמרתי לאורי להתחיל, ואני כבר אשיג אותו.
הכבישים בטבריה היו ריקים יחסית, בעיקר אוטובוסים של תיירים. ביציאה מטבריה שוב עצרתי לצלם את הסירות.
באור שהיה, והצורה של הספינות מלמעלה, הסצנה נראתה לי כאילו זה ים סין הדרומי (להבדיל...)

עצרנו בגינוסר לריקון ומילוי נוזלים והמשכנו.
את הטיפוס דרך חד נס לבית המכס רכבנו ביחד. היה לנו זמן לדבר, כי רכבנו לאט ולא היה רעש חזק של הרוח.
קצרין סגורה בשבת, והמקומות היחידים שפתוחים זה תחנת הדלק שבאזור התעשייה, והמבשלה שנמצאת ממש ממול.
בחרנו ב"מנטה."
שנינו קנינו סנדביץ ושתיה, ואני קינחתי ב"מגנום."

בירידה ליהודיה הרגשנו רוח פנים וירדנו לאט יחסית, והירידה היתה ארוכה ארוכה.
לכל אורך הכביש המזרחי של הכינרת היו המון עטיפות של ג'לים, כמה פנימיות, ובקבוק אחד.
שאריות מהטריאתלון שנערך שם אתמול.

באזור תל קציר נשמע "בום" קצר בעל צליל גבוה.
אורי עצר ובדק, ואמר שיש לו פנצ'ר באחורי.
בפנימית היה חתך באורך של כסנטימטר. הוא לא מצא כלום בצמיג, החליף פנימית, ואני ניפחתי במשאבה שלי.
כשהגעתי לבערך 60 psi נשמע קול פיצוץ דומה לזה של קודם.
הפעם אני החלפתי את הפנימית.
גם בפנימית השניה היה חתך מוארך.
בדקתי את החישוק וסרט החישוק (סרט חישוק מסוג טוב! :-) ,) ולא מצאתי כלום.
בדקתי את הצמיג באזור החתך של הפנימית, ומצאתי חתך, גם באורך של כסנטימטר.
לאורי היתה חתיכת צמיג ישנה (היה לי tire boot באופניים שנגנבו...) והשתמשנו בזה.
מתוך החתך בצבץ הצמיג שהיה מתחת. אורי חשש לרכוב מהר, אך הדרך מישורית, ועברנו 30 קמ'ש.

בצומת צמח דיברנו עם דיקי, וקבענו שניפגש.
קנינו שתיה ב"ילו," והמשכנו.
היתה רוח גב, ורכבנו מהר.
בגבעות שמתחילות באזור מנחמיה אורי האט, והשתדלתי להישאר איתו.
המשכנו יחד עד צומת שאן, אך שם הוא התקשה בקירת הקצרים, וחיכיתי לו במישור שבעיר.
גם בית שאן סגורה ומסוגרת בשבת.
היה שם קיוסק עם שלט בסגנון של "חנות נוחות, סיגריות, ואלכוהול מכל הסוגים" (א-הם...)

בצומת רשפים צלצלנו שוב לדיקי.
בניגוד להרגל, לא היתה רוח פנים שם, ורכבנו מהר עד המפגש עם דיקי.
פגשנו את דיקי ליד ביתו, ורכבנו ביחד איתו עד לגלבוע.
אורי ודיקי המשיכו ברכיבה והתחילו לטפס, ואני נכנסתי לתחנת הדלק להחלפת נוזלים.

את דיקי פגשתי מעט כקילומטר וחצי אחרי ההתחלה. דיברנו קצת, והמשכתי. הוא אמר שהוא מתכוון לטפס עוד קצת (לא עד למעלה,) ואז לחזור.
את אורי פגשתי אחרי ג 3 ק'מ. סגרתי את הפער בינינו בקצב מהיר והולך, ואז הוא ירד מהאופניים והתחיל ללכת.
רכבתי לידו, ואז קצת "ברחתי לו."
חיכיתי לו במקום שהכביש התמתן קצת, וכשהוא הגיע לשם, המשכנו ביחד ברכיבה.
ככה עשינו עוד כמה פעמים.
היתה רוח דרומית מערבית, שנשבה בחוזקה כשהיינו מולה.
לבסוף הגענו לקונטרול בראש הגלבוע.
אורי אמר שהוא פוחד לרדת מהר עם הצמיג שלו, וחיכיתי לו דקות ארוכות בצומת יזרעאל.
כשהא הגיע הוא אמר שהוא מילא מים, ולכן התעכב.
היתה רוח פנים עד עפולה, אך בתוך עפולה נהנינו מרוח גב.
סיימנו בקצת יותר מהזמן שאורי חשב שנסיים.
שנינו מרוצים מהתוצאה שלנו.

כבוד לאורי על היותו הרוכב הישראלי הכי מבוגר שסיים ברווט בהצלחה, בגיל קרוב ל 70!

תוצאות לא רשמיות:
Assif Uri, Passed
Katzir Tal, Passed

טל.

3 תגובות:

  1. קודם כל ולפני הכל
    תודה ענקית לטל שהסכים לרכב איתי ובקצב שלי , להמתין לי בכל צומת ולעזור לי גם בחיזוק המוטיבציה לסיים בהצלחה ברווט "כהלכתו" עם כל הצילומים הקבלות ועמידה בזמנים.
    קל זה לא היה
    ב טמפ. של אתמול בעמק הירדן ובית שאן , לא פעם חלפה בראשי מחשבה
    למה לא לחתוך ישר לעפולה ולא לטפס את הגלבוע, היה צריך אתמול הרבה נחישות (מצידי מצידי ) בכדי להמשיך.

    לגלבוע אחרי 170 ק"מ בחום של מעל 30 מ"צ וברוח פנים זו חוויה שעוד לא הייתה לי
    נתתי לעצמי הנחה שלא אופיינית לי ועברתי מדי פעם להליכה פשוט להרגיע קצת את הדופק המשתולל.

    עבורי זה היה אתגר שאני שמח שעמדתי בו
    ורציתי להוכיח לעצמי (ורק לעצמי) ש אני עדיין מסוגל

    תודה גם לדיקי ולאשתו על המים הקרים בשער רשפים שממש היו במקום ותרמו לי בהתאוששות לאחר משבר בית שאן.

    שיהיה בהצלחה לכל רוכבי הארוכות בהמשך

    אורי

    חבר בעבודה שסיפרתי לו היום על הרכיבה אתמול שאל אם גם השותפים שלי לרכיבה שכחו לקחת את הכדור שלהם בבוקר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אורי, אני נאלץ לחזור על הקלישאה:
      אתה רכבת את זה בעצמך, לבד, ואתה סיימת את הברווט בהצלחה!

      אני זוכר את ברווט 200 מ 2010, שאותו "סיימת אך לא כהלכתו"
      אני שמח שעזרתי לך לסיים את הברווט הזה כהלכתו :-)

      קישור:
      http://www.tapuz.co.il/Communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=7086&msgid=40670045&archive=1

      טל.

      מחק