יום ראשון, 29 בינואר 2012

136. ברווט 200 מועד שני שנת 2012

שלום,

סיפור רכיבת ברווט 200 מועד שני של שנת 2012.


אני כבר רכבתי בברווט 200 במועד הראשון שלו, לפני שבוע, ולכן הייתי יותר רגוע לגבי סיום מוצלח שלי.
כמו כן, כבר הרבה זמן רציתי לרכוב ברווט עם הפיקסי שלי.
חשבתי על ברווט 300, שמתאים באופן מושלם לפיקסי, ובו יש לפיקסי יתרונות ברורים, אך בגלל שני המועדים של ברווט 200, וגם בגלל האתגר החלטתי לרכוב עם הפיקסי.

כמה מילים על פיקסי ואופי המסלול:
כל עוד הכביש מישורי, או עם עליה קלה - לפיקסי יש יתרון ברור על אופניים עם פריילוף.
כשהשיפוע חד מאוד, אי אפשר לרכוב וצריך לרדת וללכת (הבדיחה אומרת שיש 3 הילוכים בפיקסי: ישיבה, עמידה, והליכה.)
בירידות, לפיקסי יש חיסרון ברור, כי המהירות מוגבלת.

מסלול ברווט 200 כולל 2 עליות "נחשבות", וגם כמה קירות קצרים פה ושם.

לפיקסי שלי יש נאבה פליפ-פלופ (גלג`ש בכל צד), עם שני הילוכים: 42/18 ו 42/16.



למועד השני התייצבו 4 רוכבים: ג`קי, מנשה, חן (רוכבת חדשה), ואני.

התחזית לפני הברווט אמרה "גשמים לסירוגין, עם הפסקות גדולות."
בדרך לעפולה היה גשם חזק באזור ואדי ערה, אך בעפולה לא ירד גשם.
הטמפרטורות היו קצת יותר חמות לעומת השבוע שעבר.

ההילוך שנבחר להתחלה היה ההילוך הקשה: 42/16.

בעפולה טיפטף כשהתחלנו לרכוב, אך עד שיצאנו מהעיר הגשם פסק.

עד שרונה (לפני הירידה ליבנאל) היה בסדר, ורק בסוף הקירון של כפר כמא היה קצת קשה, אך לא ירדתי מהאופניים.
בגבעות עד כאן, ג`קי ואני פתחנו פער מחן ומנשה.
בירידה ליבנאל לא עברתי את ה 32 קמ`ש. מנשה עקף אותי, אך בתוך המושבה הגעתי אליהם.
בפניה לכינרת חיכינו לחן, וכשהגיעה המשכנו כולנו ביחד.
באלומות ישבנו קצת בתוך התחנה, ואני החלפתי להילוך קל יותר: 42/18.

ליד בי`ח פוריה ראינו שיש גשם בבקעת יבנאל, והיתה קשת כפולה. עצרתי לצלם.
קצת לפני הזורעים הגשם תפס אותי (הייתי לבד בראש.)
לצומת פוריה הגעתי ראשון, וחיכיתי לשאר הרוכבים, יושב על האופניים בגשם כבד.
עברה קבוצה של כ 7 רוכבים, עם רכב ליווי.
כשהגיעו שאר הרוכבים ירדנו לכיוון טבריה, בגשם כבד.
בקונטרול בתחנת הדלק ראינו אותם, באזור משאבות התדלוק.
אנחנו ישבנו בקפה, עד שהגשם ייחלש.

כשיצאנו המים זרמו ברחובות. אני אמרתי שמזג האויר מזכיר לי קיץ בסקוטלנד.
קצת אחרי כפר נחום פגשנו את איציק שרכב לקראתנו מהגולן.
בטיפוס לבית המכס ירדתי והלכתי פעמיים, ליד חד נס.
בהמשך העליה, היו קשתות מעל עמק החולה. עצרתי לצלם.
גם עצרתי לצלם את העננים עוברים במאמץ רב את הרי נפתלי.
בקצרין הכל סגור בשבת (בד`כ אנחנו שם בימי שישי), ועצרנו בתחנת הדלק ביציאה.

החלפתי להילוך הקשה יותר, 42/16.
בירידה לצומת יהודיה כולם ברחו לי. אני לא עברתי 30-32 קמ`ש.
התחלתי את הירידה יבש, אך ככל שהתקדמתי רכבתי לתוך הענן. הגשם התחזק והתחזק ככל שרכבתי מערבה ודרומה.
כשהגעתי לצומת לא היה שם אף אחד. קצת אחרי הצומת יצאתי מהגשם.
בישורת שאחרי צומת מעלה גמלא ראיתי מרחוק שני רוכבים, ועד צומת העליה לרמות כבר הבחנתי בפרטים. אלו היו חן ואיציק.
תפסתי אותם באזור צומת כורסי.
קצת לפני עין גב איציק עצר לפנצ`ר, ואיחלתי לו תודה.
בעין גב חיכיתי לחן, שהגיעה תוך כמה שניות, והמשכנו ביחד.
בצמח ישבנו כולם, והמשכנו ביחד.

בישורת עד אשדות יעקב אני הובלתי את כולם, ואז עברתי לאחור, לפני הירידה הראשונה, שליד מנחמיה.
שם כולם ברחו לי, ותפסתי אותם רק אחרי בית יוסף.
בבית שאן צלצלנו לדיקי שאמר שהוא ייצא לפגוש אותנו.
כ 500 מטרים אחרי צומת שלוחות היה לי פנצ`ר באחורי, וניצלתי את זה גם להחליף להילוך הקל, 42/18.
הפגישה עם דיקי היתה מרגשת, והיה טוב לראותו שוב.

לפני הטיפוס לגלבוע עצרנו מנשה, חן, ואני בתחנת הדלק למילוי נוזלים. ג`קי התחיל לטפס.
בקטעים התלולים הלכתי, ואני מעריך שהלכתי בערך 8-10 פעמים,  מרחק כולל של כ 2 ק`מ (מתוך 11.)הצטלמנו באירוסים והתחלנו את הירידה.
בקיבוץ יזרעאל חברנו כולם, ומשם ועד לסיום רכבנו ביחד.

גם מנשה וגם אני לא זוכרים ברווט רטוב כמו הברווט הזה.

סך הכל, היה לא קל עם הפיקסי. בכל זאת, זה הברווט הקשה ביותר מבחינת טיפוס למרחק: כ 3300 מטרים טיפוס על 200 ק`מ.
שמחתי כשהצלחתי לטפס איתם לרמת הגולן, ושמחתי עוד יותר כשהגעתי לשלט האירוסים העליון.


בברווט הזה יש שני "פעם ראשונה" בארץ:

1) פעם ראשונה שרוכבת ישראלית מסיימת ברווט בישראל בהצלחה (בשנה שעברה, ג`ודית האנגליה היתה הרוכבת הראשונה שסיימה ברווט בישראל בהצלחה.)

2) פעם ראשונה שמישהו סיים בהצלחה (בכלל ניגש...) ברווט בישראל עם פיקסי.

תוצאות רשמיות:

Ben Simhon Jackie, Passed
Harel Chen, Passed
Katzir Tal, Passed
Shaul Menashe, Passed


טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה