יום ראשון, 29 באוקטובר 2006

43. סיכום שבוע 10

שלום,

בשבוע שעבר תרגמתי מאמר על ה"רוח" של Randonneuring.
אני חושב שמי שעוקב אחרי הבלוג שלי יכול להבין שאני מעדיף את הדרך הנחמדה והחברית, על דרך המריבה.


קצת הגיגים:
מאחר והנושא הקרוב ביותר לנושא הבלוג הוא אופני כביש, אז מובן שלפני שפתחתי את הבלוג בחנתי את מה שיש כרגע בתפוז (שם אני חש שזהו "ביתי הוירטואלי בישראל בנושא האופניים".)
הפורום נשלט ביד חזקה ע`י כמה מנהלים (בד`כ הם תמימי דעים, ולפחות חיצונית הם מצליחים לשמור על חזות אחידה,) לטוב ולרע, והם מנסים לשמור על "טוהר" הפורום. לרוב הם מצליחים, למרות שפה ושם יש "הפרעות ב Force."
לעומת הפורום, הקומונה שונה לגמרי. הקומונה מנוהלת ע`י מנהל אחד, לטוב ולרע, ולשיטתו, הגישה למיקרופון תהיה חופשית ככל האפשר. אומר רק, שזה גורם לאנשים להיות יותר "משוחררים," והם מרשים לעצמם להתנהג בצורה בה הם לעולם לא יתנהגו בפורום (אמרתי כבר שזה לטוב ולרע?...)

יש עוד קומונות קרובות לנושא, אך הן נהיו קהילות חצי-סגורות (גם במקרים האלו, זה לטוב ולרע.)

לפני שפתחתי את הבלוג שלי, חשבתי קצת אם לפתוח בלוג או קומונה. הייתי רוצה לפתוח קומונה, כי אני חושב שיש מקום לקומונת אופני כביש שונה מהקיימת. הקומונה הקיימת "איבדה מזוהרה," והרבה אנשים שפעם כתבו בה, הפסיקו, וזה חבל. (אני מנחש שהרבה מאותם אנשים עדיין עוקבים אחרי הקומונה, אך הם נמנעים מלהשתתף, וזה עוד יותר חבל...)
הייתי רוצה שתהיה קומונה ללא המגבלות של הפורום, בה אנשים יוכלו לחלוק את הידע שלהם, סוחרים יוכלו להציג את מרכולתם, אולי אפילו לערוך קניות מרוכזות, או מכרזים בין סוחרים על מוצר מסוים (מי ייתן מחיר הכי נמוך למוצר מסויים למשך שבוע, או משהו כזה.)
אבל שתהיה "נחמדה." צריך שהמנהל יהיה עם אצבע רותחת על ההדק, כי כמו שהנסיון מלמד (לדעתי!) - צריך למחוק הודעות על בסיס יומי (בימים "טובים" אפילו כל כמה דקות.) צריך להגיב על הודעות שחורגות מכללי הנימוס המינימליים, ולדאוג שכולם יישרו קו.
אפילו יש לי שם: "קומונת אופני כביש נחמדים." זה לא השם הסופי, אבל אני חושב שהבנתם את הכוונה.

מפאת כבודו של יורם, לא פתחתי קומונה. מה גם, שה"ניסוי" שלו עדיין לא הוכתר ככישלון.

הבלוג שלי כבר קיים מעט יותר מחודשיים, ולמעט מקרים בודדים ומבודדים, אני חושב שהבנתם את רוח הדברים. תודה לכולכם!

- -

השבוע (וכנראה גם בשבוע הבא) אני לא אהיה בארץ, לכן גם לא אוכל להשתתף בברווט 600 שאמור להתקיים בסופ`ש הקרוב.
הייתי רוצה לאחל בהצלחה לכל המשתתפים!
אני מקוה שהרוכבים יאהבו את המסלול שיורם ואני הכנו. המסלול שונה לבקשת יורם, ובמקום שיהיה מקרית שמונה לאילת, הוא כעת מעגלי מ/ל עפולה.

בחו`ל אני מתכוון לבקר בכמה חנויות אופניים, ולבחון מוצרים שונים. אני אכתוב על זה ברשומה השבועית, "רשומת האימונים," שאותה בד`כ איני מפרסם בקומונה ובפורום, אז מי שמתעניין - מוזמן לבקר פה.

טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה