יום שישי, 29 בספטמבר 2006

28. סיפור דרך

שלום,

קצת באיחור, אבל נחשיב את זה כפוסט של יום חמישי...
זהו פוסט (ראשון) על ציוד.
ברכיבות Randonneuring יש צורך בציוד שאינו מקובל ברכיבות כביש "רגילות." בפוסט הזה ובעתידיים דומים לו, אכתוב על ציוד כזה.



ברכיבות ארוכות, ובמיוחד ברכיבות (לאו דוקא ארוכות, אבל) במקומות לא מוכרים, יש צורך במפה ו/או סיפור דרך (Cue Sheet.) בד`כ זהו דף נייר, או משהו. אתייחס לזה "בלי הגבלת הכלליות" כ"דף."

כדי שלא לבזבז זמן בעצירות "מיותרות," רצוי שהדף יהיה נגיש תוך כדי רכיבה.
זה אומר שיהיה אפשר להגיע אל הדף, לקרוא בו, ולהחזירו למקום, כל זאת תוך כדי רכיבה. ברור גם שיש להיערך ללילה, ו/או גשם...
לכן, צריכה להיות תאורה מותאמת לקריאה תוך כדי רכיבה, והדף צריך להיות מוגן מהגשם.

לגבי תאורה:
לי יש פנס פוטון קטן על הקסדה (אני לא אוהב יותר מדי משקל על הצוואר, מספיק הוא סוחב את הראש שלי בתוספת קסדה...) וזה עובד היטב. זה גם משמש כתאורת חרום, וגם עוזר אם נאלצים לטפל באופניים בחושך.

לגבי הגנה מגשם:
את הדף אפשר לשמור בשקית Ziplock (מה השם בעברית?)

לגבי הדף:
ברור שאפשר להחזיקו בכיס החולצה או משהו כזה, אך זה פחות נוח, זה לא מאובטח, וחבל על המקום, כי צריך להשאיר מקום לאוכל (וכימיקלים למי שזה עושה לו טוב...)
יש כל מיני אפשרויות למיקום הדף על האופניים. אמנה כאן כמה מהם.

הכי פשוט זה קליפ מישרדי או גומיה (יש רוכבים תחרותיים שמצמידים את הדף לזרוע עם גומיה.)
למי שנעזר בתיק כידון (אני לא,) בד`כ יש מקום למפה למעלה.
יש מתקנים ייעודיים למפה, כמו ה BarMap של CycoActive (יש להם 3 דגמים.) אין לי שום ניסיון איתו, אבל רוכבים (שיש להם ניסיון איתו) אומרים שהחסרונות שלו הם המקום שהוא תופס (הברכיים פוגעות בו כשקמים מהאוכף,) הוא קצת קשיח, והפלסטיק לא נשאר שקוף לתמיד.

ויש גאדג`טים יעודיים כמו  CueClip. לי יש CueClip, ולאחרונה רכבתי איתו. אני מאוד מרוצה ממנו. אני ארכוב איתו עוד כמה רכיבות לפני שתתחיל עונת הברווטים.

טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה