יום רביעי, 6 בספטמבר 2006

15. צריכת כימיקלים

שלום,

פוסט שלישי בנושא החשוב של מה אנו מכניסים לגוף שלנו.


מטרתי (בנושא הרכיבה והכושר הגופני) כרגע, היא להגיע ל PBP 2007.
כמו שכבר כתבתי, אני מתכוון לעשות את זה עם הברומפטון שלי.
אני גם מתכוון לעשות את זה "כאדם מהיישוב."
אינני (וכרגע אינני מתיימר להיות) רוכב מקצוען (למרות שלא אתנגד לספונסר, או למישהו שירעיף עלי מוצרים יקרים...) בשבילי הרכיבה היא תחביב. כדרכם של תחביבים, גם תחביב זה נוגס בעוגת המשאבים שלי, שכוללים בין השאר: חלוקת הזמן שלי בין משפחה / חברים / עבודה / תחביבים אחרים, הכיס, וגם שטח מחיה יקר בדירתי (אפילו שזה "רק ברומפטון"!)
לכן, אם עוד לא הובן מפוסטים קודמים, אני מתכוון להגיע ל PBP 2007 עם כמה שפחות השפעה על המשאבים שלי.
המשאב החשוב ביותר הוא הבריאות שלי (בלעדיו אין משמעות לכל השאר...) ככלל, אינני נוהג לקחת תרופות כלשהן. אפילו כשהגעתי למיון עם כתף מרוסקת סירבתי בהתחלה לקבל זריקת וולטרן. גם בקושי לקחתי משככי כאבים. אם בכלל, אני לוקח רק אנטיביוטיקה, רק כשצריך, בהוראת רופאי.

וזה מביא אותנו לעניינו של הפוסט הזה.
רציתי לכתוב על דעתי (האישית, למי שעוד לא הבין מה משמעותו של בלוג...) לגבי כל אותן "תרופות קסם", כמו משקאות איזוטוניים, ג`לים, BCAA, ודומיהם.

מאחורי כל אחת מהתרכובות הכימיקליות שהזכרתי עומדים מחקרים ומאמרים מפה ועד אחרי Brest וחזרה. למי שלא זוכר, גם משקה הקוקה קולה, שהופק בהתחלה מעלי הקוקה, שווק כתרופה שתפתור את כל בעיות הבריאות הידועות לאדם (בעצם, רק: התמכרות לסמים, קשיי עיכול, התמוטטות עצבים, כאבי ראש, ואימפוטנציה...)
יש עוד קוי דימיון בין הרבה מהמוצרים הקשורים בפוסט, לקוקה קולה:
כולם משתמשים באמצעי שיווק אגרסיביים, כולל מתן חסויות לאירועי ספורט.
קוקה קולה הומצאה ע`י רוקח, ונמכרה בהתחלה בבית המרקחת שלו. חלק מהמוצרים המוזכרים כאן נמכרים ב"בתי מרקחת" (הרחבה צינית של המושג המקורי עד להכללת חנויות פרטיות שמטרתן להרוויח כסף...)


משקאות איזוטוניים:
ניסיתי. אני מעדיף לשתות מים ולאכול אוכל אליו אני וקיבתי רגילים.
מי שבכל זאת משתמש במשקאות איזוטוניים - יש לשים לב למינון!
כמו כן, מסיבות טכניות / פרקטיות, רצוי לא לערבב בקבוקים. מי שרוצה לצרוך משקאות איזוטוניים, מוטב אם ישתמש בהם רק בחלק מבקבוקיו, וישמור חלק אחר מהבקבוקים למים בלבד. יש להחליף את הבקבוקים האיזוטוניים לעיתים תכופות יותר מבקבוקי ה"מים בלבד."
עוד דגש - יש לשים לב אם נשפך משקה איזוטוני על הברגים שמחזיקים את מתקן הבקבוק (קורה למשל אם לא סוגרים הפקק.) המלחים במשקה יגרמו לקורוזיה על הברגים, ויהיה קשה (במקרה הטוב) להוציא אותם (למשל אם רוצים להחליף את מתקן הבקבוק למתקן יקר יותר, מסיבה כלשהיא...)

ג`ל:
ניסיתי. לא נתן לי את "דחיפת האנרגיה" (לפי המפרסם...)
כשקראתי את תכולת השקיק נחרדתי. מי שרוצה, יש לי ג`ל אחד שתופס לי מקום מיותר. אולי אשאיר אותו לזכר התקופה בה הייתי יותר נאיבי (אני עדיין נאיבי, אבל לא בנושא הג`לים.)

שאר ירקות:
כולל למשל, BCAA, מולטי ויטמין, חלבון גבינה, כדורי קפאין, ועוד.
הגעתי לגילי הצעיר (ממוצע הגילאים ב PBP הוא 49) ללא שימוש בתרקחות אלו, ואינני מתכוון להתחיל עכשיו.

טל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה